Translator

torsdag 26. juli 2012

35 timer senere...

Tidlig på morgen, snart klart til å dra!
 Madrid Barajas flyplass. Klokken 0500. Det var da jeg stod opp.
Som nevnt tidligere måtte jeg bli en natt i Madrid, fordi jeg klarte å miste flyet!
Jeg fikk mer søvn her enn i Zurich. Om det var mer behagelige seter eller om jeg bare var fryktelig sliten er jeg usikker på. Store deler av tiden min her ble brukt til musikk og lesing av "The Left Hand of God" av Paul Hoffman.

Den til høyre; "The left Hand of God" av Paul Hoffman.
 Klokken 0700 var det klart for ombordstigning. Hehe, denne gang skal jeg være med! Egentlig så skulle ombordstigning starte 0645,
men vi ventet vel et kvarter før vi fikk gå ombord. Ellers gikk det ganske kjapt. Dette var jo et småfly, med få passasjerer. Faktisk var dette et propellfly! Melilla er et lite sted med liten flyplass, så derfor må det brukes et propellfly. Jeg har sittet på et slikt fly da jeg var mindre, med faren min,
som fløy småfly som hobby.

Propellfly.
Men det er nå ganske lenge siden det da. Så det var en
annerledes opplevelse! Setene var litt ubehagelig, så det ble lite søvn.
Flyturen tok litt over en time, og reisen gikk greit, dog ikke like
behagelig som på et moderne fly syns jeg.

35 timer siden reisestart. Men reisen var ikke slutt enda! Vi var riktignok på det afrikanske kontinent, men teknisk sett fremdeles i Europa!
Melilla tillhører nemlig Spania. Jeg møter kameraten min,
som landet en time før meg.

Slik ser grensen ut. Foto lånt fra denne bloggen.
 Vi hadde spleiset på en leiebil som vi skulle bruke under oppholdet.
Så etter å ha sjekket at både bilen og papirene er i orden, satte vi oss for å kjøre bort mot grensen. Der ventet mer venting! Men det kunne vært verre fikk jeg høre, det kunne ha vært rushtid.
For å kunne komme igjennom grensen og over til Marokko, måtte vi fylle ut en del papirer, både på bilen og på oss selv. I tillegg så måtte bilen gjennom en kontroll. Etter dette var klart, kunne vi kjøre inn til Marokko.
Yes, endelig var vi her!:D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar