Translator

onsdag 8. august 2012

So it begins.... Taekwondo OL!


Yes! Endelig! Min favoritt sport i OL, Taekwondo!
Idag starter altså taekwondo kampene... Jeg har eller hadde stor interesse for taekwondo, syns det er så spennende, noe av grunnen er vel at jeg er en tidligere taekwondo utøver selv også:)
Syns at taekwondo er en fin sport, til tross for hatingen taekwondo får, som jeg ikke forstår. Ofte er hatere utøvere av en annen kampsport, men hvorfor hate en annen kampsport enn den du utøver?

Hva som er effektivt, hva som er bedre, spiller det noen rolle?
Alle kamsporter er ulike, de har både svake og sterke sider, og mye kommer an på utøveren selv og treningen han har fått! Uansett; nå starter taekwondo straks, synd at Norge ikke har med noen utøvere i år. Ja, Nina Solheim som vant sølv i Beijing 2008, har lagt opp taekwondo-karrieren.
Det er stort tomrom å fylle, hun var en veldig dyktig utøver,
som jeg både har møtt og trent med:)
Vi hadde flere utøvere til kvalifisering, men ingen kom igjennom nåløyet:/
Det er veldig vanskelig å kvalifisere seg i taekwondo, noen vil si det er vanskeligere enn å prestere i OL! Men nå stikker jeg. Skal heie på Thailand!:D

Meg i min "glanstid", i taekwondoen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar