Translator

torsdag 5. mars 2015

Thailand~~~

Thailand tur i boks!
Jeg reiser nedover i april for å feire Songkran (thai nyttår).
Mer presist drar jeg søndag 12. april og er tilbake 8. mai.
Sist jeg var der var i 2011-12, det føles som en evighet siden...
På en annen side så har jeg opplevd mye annet da!

2012
Sommeren 2012 var jeg i bryllup i Marokko. Det sies at det er reisen og ikke destinasjonen som er opplevelsen. Vel tror man får litt annen definisjon når reisen tar 35 timer.... Kort fortalt, maks uflaks både for meg og min reisekamerat! Selve oppholdet var veldig fint da.

Sjømat ved stranda
Ved grensen til Algerie
Fontene.

2013
Oktober 2013 drog jeg til London for første gang.
Var turist og kikket på Buckingham Palace, Big Ben, Tower of London, Hyde Park for å nevne noe.

Tower Bridge

Royale Albert Hall

Handletur/vindushopping innom Oxford Circus, Disney Store, Forbidden Planet og Tokyo Toys bl.a. Men høydepunktet var (hovedgrunnen til at jeg reiste) MCM London Expo/Comiccon. 3 dager med masse nerding!<3

M & M butikk
Cosplay på London Expo

2014
I mars drog jeg en helgetur til København på mitt første danske con: J-popcon.
Det var fantastisk. Innslippet tok litt tid, og det var en del køer på de mest populære programpostene, men ellers var det veldig bra. Det var mye variasjon på programpostene, te seremonier, cosplay, j-kultur, j/k-pop og t.o.m. en 18+ område. Desucon kan lære litt av våre naboer altså.
Cosplay her var utrolig gøy å se på! Gjester fra Japan og Russland, og veldig proft cosplay show, ble virkelig imponert!

En gjeng med cosplayere på J-popcon 2014
Cosplay gjester fra Russland og Japan

Noen måneder senere bar det videre til vår andre nabo. Det ble en tur til Stockholm for en kpop konsert/showcase. For første gang i Europe skulle en jentegruppe holde konsert. Det var 4minute!
Lokalet var lite, men det gjorde det mer unikt og intimt. Det ble mer en "showcase" enn konsert.

4minute on stage!

VIP treatment ;)

2015 = På tide å dra til Thailand igjen! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar