Translator

onsdag 18. mars 2015

Pakke i posten...


Mottok en pakke i går, måtte bort til Haugenstua for å hente den. Først trodde jeg at den måtte ha blitt sendt feil siden jeg bor på Høybråten. Men det var Postnord som var leverandør, og de hadde sitt hentested på Haugenstua.

Så da kjørte jeg bort dit for å hente pakken. Der måtte jeg identifisere meg med legitimasjon. Jeg gir han mitt bankkort, og han kikker litt på det.
"Hvem er Vidar" spør han. Jeg ble overrasket og svarer: "det er meg det" og peker på min underskrift. Han så mer overrasket ut og peker på der etternavnet mitt står i blokkbokstaver (det er ikke plass til hele navnet mitt). "Det er etternavnet mitt", svarer jeg.
Jeg lo litt innvendig, og lurte på om han var seriøs....


Så fikk jeg pakken tilslutt. Syntes det var litt morsomt, det har aldri skjedd før. Jeg har hatt folk som måtte kikke flere ganger på mitt id, og noen tilfeller spør de om et annet id. MEN aldri har de stusset over navnet som står der. Ja jeg har et langt navn, nei det det er ikke plass til det på kortet. Det er lov å tenke litt. 

Final Fantasy Type 0 HD CE
Mitt første ps4 spill!
Og jeg har ikke engang ps4! XD
Dette er spillet jeg kommer til å kjøpe ps4 for, har sett fram til det siden det ble annonsert i 2006 sammen med Final Fantasy XIII og Final Fantasy Versus XIII (nå skiftet navn XV) som en del av Fabula Nova Crystallis serien.

Den gangen het det FF Agito XIII og skulle komme ut på psp, men alle tre spillene ble utsatt.
FF XIII kom tilslutt ut 2009/2010 og var greit nok. Mine forventninger til de 2 andre var større.
Tiden gikk og begge spillene byttet navn. Agito XIII ble til Type 0, men kom aldri utenfor Japan. Versus XIII ble til XV og byttet plattform fra ps3 til ps4/xbone. Begeistringen var derfor stor da de annonserte en HD versjon av Type 0 til ps4!

Spillbar demo
Jeg bare måtte skaffe meg Collector's Edition, siden jeg elsker slike versjoner. Superflaks hadde jeg, for den jeg bestilte var den siste de hadde! Det som følger med i pakken er bl.a. artbook og soundtrack.

I tillegg skulle det inneholde en spillbar demo av XV! Selve spillet skal visst komme ut i år, men jeg tviler. Square Enix har vært veldig skuffende de siste årene, med tomme løfter. Jeg tror det når jeg ser det!

Nå må jeg skaffe meg ps4, men det får bli etter jeg er tilbake fra Thailand.
Antagelig til sommeren en gang. 2015 ser ut til å bli et bra år for ps4, så det passer meg bra.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar