Translator

tirsdag 7. desember 2010

Visum, da var man nesten klar!

Så idag drog jeg for å hente visum, da det var klart nå.
Det tar ca. 1 uke før man får tilbake passet med visum, men de var stengt i går pga Kongens bursdag (5. desember)

Ved innreise til Thailand kan man oppholde seg i 30 dager uten visum. Hvis man skal være lengre der nede må man søke visum,  henholdvis 60 og 90-dagers turist visum. 60-dagers visum er gratis, men skal du være der i hele 90 dager må du ut med 500kr. Jeg har søkt om 60-dagers visum og kommer til å fornye der borte fordi mitt opphold går utover de 60-dagene. 500kr for noen ekstra dager er litt drøyt:P

Aner ikke hvorfor bilde ble sånn:S

Pass med visum? Klart! Flybilletter? Klart! Kamerautstyr? Klart! Pakket ferdig kofferter? Eh...nei!XD Nei jeg driver å tenker på hva jeg trenger å ha med meg og hvor mye vekt jeg kan ha. Dessuten driver mamma og ber meg ta med tingXD Men pytt pytt, jeg blir nok ferdig! Er ikke så altfor mye jeg skal ha med. For klær har jeg en del av der nede:)

Også ble nettopp jeg informert om at søs ikke kunne kjøre meg i morgen fordi hun skulle jobbe!-___- TYPISK! Sa ifra lenge på forhånd, og hu sa det ikke skulle være et problem, fordi hun jobbet sent...
Så nå er det mer stress!XD Antageligvis må jeg ta taxi, hvis jeg ikke finner noen til å kjøre meg.
Skulle gjerne kjørt selv, men å ha bilen i parkeringshus i over 2 måneder blir litt i det dyreste laget!XP

Nei, nå må jeg stikke! Må ut og handle noen siste ting før imorgen. See ya!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar