Translator

søndag 12. juni 2011

Thai Food Fair 2011

Forrige lørdag (4. juni) var det Thai Food Fair igjen.
Dette er en ukes forsinket innlegg om den dagen!
For de som ikke vet det, er Thai Food Fair en slags messe for thai kultur og mat. Det blir arrangert årlig av den Thailandske ambassaden i
juni måned på Youngstorget.


Det var visst også musikkfestival på samme plassen, så det ble litt mye lyd. Men men.
Været denne dagen var strålende sol og skyfritt himmel!:D Perfekt vær for anledningen altså.
Hvis du ikke har vært med på dette før, kan det anbefales hvis du er interessert i mat og kultur. Du vil finne mange forskjellige boder som selger forskjellig typer mat og småretter fra Thailand!

Frukt kunst!:D

Grilling:D
Thai Airways hadde også bord, der de delte ut brosjyrer om Thailand. Andre bod solgte diverse varer fra vesker og pyntevarer til cder og filmer. Man kan også få genuin thai massasje!

Den Thailandske Buddhistforening var også på stedet og hadde loddsalg der inntekten gikk til tempelet.
Vi kjøpte noen lodd og vant på et. Vi vant en gul skjorte med det kongelig symbol på. Desverre pakket moren min det ned for vår neste tur til Thailand, så jeg fikk ikke tatt bildet av detXD


Men skjorta vi fikk var nogenlunde samme som jeg hadde på meg (ovenfor), men med en oppdatert symbol på høyre side. Det symbolet på skjorta er et kongelig emblem for den nåverende kongen.
 
I tillegg til alle disse bodene, var det også underholdning på scenen.



Desverre er dette alt jeg har av bilder. Jeg glemte å skifte batterier på kameraet og det er begrenset hva man får til med mobil... Men her har dere en link til noen videoer på youtube: Thai Food Fair 2011

Uansett ble vi ikke der så lenge. Det var varmt og min mor og niese var slitne. Men det var kanskje like greit. Jeg syns at messa har tapt seg de siste årene... Søs mente det var pga. politiets restriksjoner på ditten og datten. MEN for ikke-thailandere tror jeg vil like denne messen. Jeg mener man får jo smake på thai mat og underholdning, og det gir jo en liten smakebit av det Thailand har å tilby:)

Hvis dere vil se noen bilder fra tidligere messer kan dere finne
facebook. (kun tilgjengelig for venner, sorry:P)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar