Translator

torsdag 2. april 2015

Desucon: Fantasy

Lørdag var det Desucon: Fantasy!
Jeg var der for første gang, det var nice. Lokalet var gode gamle OKS, det har blitt brukt til Desucon i mange år.
Temaet her er som navnet tilsier fantasy.

Det var overraskende mange her. Men sier kanskje mer om hvordan conmiljøet har vokst seg kraftig de siste årene.
Programpostene var så som så, fikk ikke med meg så mye.
Galtvorskolen var på besøk med forskjellige "klasser" man kunne gå på. Eliksir og rumpedunk for å nevne noe. De hadde også salgsbod med forskjellig ting og tang fra HP universet.

De hadde 2 panel om "reality vs fiction" Det vil si at de sammenligner fiksjon og historie.
Det ene var Armor, man ser mye forskjellige design på film,
men var slik i virkeligheten?
Det andre var klær tror jeg. Fikk desverre ikke vært med på noen av dem.

Cosplay var selvsagt en sentral post også. I tillegg til den tradisjonelle konkurransen, hadde de catwalk og noe de kalte dreamteam. Catwalk var for de som vil vise frem cosplayet sitt uten å bli dømt. Dreamteam var en slags improvisasjon kamp mot en drage.
Cosplay konkurransen gikk jeg glipp av, jeg var ute og spiste da. Til min forundring klarte de faktisk å holde tidsskjema denne gangen! Men jeg fikk med meg de to andre da.
Catwalken var veldig etter skjema.... Det var flere flotte cosplayere med der.

Dreamteam var gøy å se på. Det blir mer fokus på play i cosplay her.
Det foregikk slik: Man skulle dele seg inn i grupper, på min. 2 og maks 4. Alle i gruppen har sin dedikerte rolle. Tank, Healer og DPS (damage per second) x2. Dette er klassiske roller innen mmo.

I tillegg til denne gruppa som  "kjempet" mot dragen,
var det en gamemaster. Det var han som styrte kampen, og forklarte hva som skjedde på begge sider av kampen. Så var det bare å slippe fantasien løs og være in-character!



Salgsbodene var helt greie. Det var vel en passende mengde på et
con av denne størrelsen.
Det var salg av fantasy ting, men overflod av andre ting også. Jeg så ikke så veldig nøye igjennom utvalget, men det virket som de hadde lite med fantasy å gjøre. Det var litt synd.

Artstandene så veldig fine ut da jeg gikk forbi. Mye forskjellig som ble solgt.
Man blir litt inspirert av å se folk selge sitt eget verk.

Alt i alt, var det et ok con. De kunne gjort litt mer ut av det;
flere temarelatarte poster, invitere gjester osv.

NB: Jeg så Fast & Furious 7 i går, den var awesome! Blir et innlegg om det senere idag eller i morgen. Vi får se :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar