Translator

fredag 25. mars 2016

Starten på påsken

Østfoldbadet
I helgen som var drog jeg med søs og familien til Østfoldbadet i Askim.
Vi drog relativt tidlig, rundt 09:30 for å unngå folkemengden.
Det tok ca. 1 time å kjøre, så vi var der litt etter åpningstiden som var 10:00.


Østfoldbadet er et flott bad.
Det har et bølgebasseng med strømkanal og klatrevegg,
kombinert svømme/stupebasseng, boblebad, massasjebasseng, 2 varmebasseng (temp 34C) og 3 sklier. Det fine med å komme tidlig er at  det er lite folk og dermed ingen kø ved skliene!



Liten pause pa Chillout Travel Center
Pa tirsdag var jeg ute og trasket litt nedi byen. Så ble jeg litt sulten, og tok en tur bort til Grunerløkka. Tenkte skulle ta meg en kebab, pa Bislett Kebab House, men det var mye folk der. Så kikket litt på Yelp, og i nærheten lå Chillout Travel Center som jeg har lest om for. Så da trasket jeg dit.

Det ligger i markveien og et flott sted for reiseinteresserte. Det har 3 og en halv etasje med alt mulig til reiser. De har også en liten cafe, som selger bakevarer som de har bakt selv. Stedet er inndelt slik: 2 etasje er bokavdelingen, der finner du reisebøker, språkbøker og andre bøker innenfor reiseliv, her har du noen bord og stoler der du kan bla litt i bøkene.

I 1 etasje finner du forskjellig ting til reiser. Sjampoo, tannkrem, reisevekt for å nevne noe. Her finner du også cafe'en hvor du kjøpe drikke og bakevarer.

En halv etasje ned finner du sekker, bagger og kofferter til reiser.

Dette er underetasjen.
Tilslutt har du underetasjen. Der har de klær og et lite sitteområde hvor du kan nyte det du har kjøpt i cafe'en. De har også en del reisebøker i samme område, slik at du har noe å lese på, om du vil det.
Om du er mer teknologisk av deg, tilbyr de wifi.



Jeg kjøpte meg en sjokolade bolle, hvor de hadde tilsatt litt chili, den var god! Til drikke valgte jeg japansk matcha latte, det har jeg aldri prøvd før. Smaken var...interessant. Litt usikker om det er noe jeg kunne like. Prisen var greit til å være Oslo, betalte rundt 60kr for dette.

Ta en tur innom neste gang du er i område hvis du er interessert i reise, eller vil smake på noe utenom det vanlige.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar