Translator

fredag 25. mars 2016

Trasking rundt

Så nå har jeg sett Batman v Superman: Dawn of Justice,
en etterlengtet film. Denne filmen ville jeg dele opplevelsen med Johnny,
som jeg ikke ser så ofte. Den hadde premiere 23. mars, men da jobbet han. Så da ble det dagen etter, istedet. Vi planla å møtes i 18-tida på Oslo S, for så å finne oss et sted å spise før kinoen.

Lettere sagt enn gjort! Johnny ble forsinket fordi toget hadde færre avganger enn vanlig pga påsken.
Dermed tenkte jeg å ta meg en tur til Outland, siden de har påskeåpent, men de stengte jo selvfølgelig 1800. Jeg tok derfor og gikk i motsatt retning av Outland, mot youngstorget. Jeg fortsatte i den retningen til jeg kom fram til Starbucks som lå i krysset torggata/ bernt ankers gate.
har gått forbi her flere ganger, men aldri gått inn. Koselig lokale. Bestilte meg en honey blossom macchiato, som jeg ikke har smakt før.


Etter en stund kom Johnny, og bestilte seg en kopp også.
Nå skulle vi finne oss et sted å spise. Jeg hadde på forhånd plukket ut noen restauranter som jeg fant via Yelp.
Det var en like i nærheten av der vi var, men selvfølgelig så jeg feil på gatenavn. Skulle bortover Bernt Ankers gate,
men gikk opp torggata istedet, haha.

Nå kan likegodt bare fortsette tenkte jeg, og førte oss bortover hausmanns gate, hvor vi ventet på trikken. Vi skulle ta trikken oppover mot grunerløkka, men tok den som gikk mot carl berner...
Da vi insså at vi tok feil trikk, gikk vi av på sofienberg. Derfra gikk vi bortover mot grunerløkka, takk og lov for gps!

Det var egentlig ganske greit at vi møttes så tidlig. Etter en god gåtur,
kom vi fram til vår destinasjon.
Lille Saigon som lå i seilduksgata, like ovenfor Birkelunden.
Da vi kom fram, var det rundt 45min til filmen startet.
Heldigvis var kinoen bare noen minutter unna.

Etter mye rot er det deilig å kunne sitte ned å endelig spise!
Lille Saigon er som navnet tilsier, en vietnamesisk restaurant. Dette er restaurant nummer 2, den originale ligger i sentrum. Verken jeg eller Johnny hadde spist her før, så dette var spennende.

Lokalet var ganske liten, men det var ikke så mye folk når vi var der. Menyen virket ganske stort, litt overveldene. Bestemte meg tilslutt for å prøve nr. 15 Bun Bi Cha Gio, som var risvermicelle med svinesvor, svinekjøtt, peanøtter, vårruller og urter. Til drikke tok jeg iste med sukker.
nr. 15. risvermicelle med svinesvor, svinekjøtt, peanøtter, vårruller og urter.
 Johnny tok nr. 37 Bo Xao Xa Ot, som var stekt biff i sursøt saus. Maten tok en stund før den kom, til tross for at det var lite folk der. Observante Johnny påpekte at det så ut som de hadde en del take away. Når maten endelig kom, hadde vi ikke så mye tid på oss før kinoen, så det var litt synd.

Iste med sukker.
Johnny virket fornøyd med maten sin, så det var bra.
Min falt ikke helt i smak for meg. Vårrullene var gode, men risvermicellien var litt tørr og smaken var litt rar. Det kan godt hende at jeg spiste det feil, og skulle blande med no saus for mer smak. Jeg får heller prøve noe annet neste gang.

Johnny med sin mat.
 Jeg kommer gjerne tilbake. Førsteinntrykket var bra. Hyggelig servitører, lite, men helt ok lokalet. De spilte også av kpop (koreansk musikk), som er et stort pluss i min bok, haha. Menyen kunne godt vært mindre, og det tok litt lang tid før maten kom. Neste innlegg blir en anmeldelse av filmen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar