Translator

tirsdag 20. desember 2011

Seremonier...

Ok, en stund siden sist innlegg:) Nettopp ferdig med seremonien for de avdøde nå. Søs & fam kom 16. samme dato som dette begynte. Kusina kom sammen fettern min fra USA noen dager tidligere. Dermed hadde vi litt tid før det seremonielle begynte. Vi var vel rundt 10stk, som tok en liten tur til UD Town, for å spise. Valget falt på Jeffer Steak! God, billig steak og mettende;)

De har også fisk;)


Fettern min Andrew fra USA med kjæresten Kelly:)
Etter det var det tid for den seremonielle markering for våre avdøde. Fra den 16. til den 18. ble holdt. 5 stk. valgte å bli monk for en kort stund i denne anledningen. I dagene som fulgte, ble de barbert og seremoni for å bli munk startet. På kveldstid kommer det gjester og det spilles musikk:) På kveld 2 var det live band!

Dag 1 Barbering for å bli munk




Dag 2 Vi tar med munkene en runde rundt landsbyen

 Som nevnt tidligere blir dette holdt over 3 dager. Første dag barberer vi de som skal bli munk. Deretter skal de fraktes rundt i landsbyen og hjem igjen. Munkene fraktes i en pickup, mens en haug med folk følger etter, og bakerst er det en pickup med svære høytalere som spiller musikk. Hehe, stemning!

Nå orker jeg ikke å skrive mer, er trøtt!:/ Tenker jeg skriver en del 2 om en stund:) Nå skal jeg straks til Bangkok!:D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar