Translator

søndag 11. desember 2011

Det er ikke bare idyll...

Tiden går som vanlig her i øst. Temperaturen har vært litt opp og ned. På morgenkvisten begynner det å bli ganske kjørlig her, vi bor tross i den nordlige delen av landet. Men HEY, vi har ikke snø ihvertfall! Samtidig har det noen dager vært veldig varmt! Hvis det fortsetter sånn, tror jeg blir syk snart:/

Do not approve of this weather!
Imens koser vi oss med god mat, søtsaker og frukt! Snart kommer jo søs & co også, og seremonien for bestemors bortgang begynner å nærme seg. Da blir det noen "stille" dager.
Ikke at jeg er så mye på farten nå heller, ikke så lett å komme fra A til B uten transport, haha!
Men kommer litt ut alikevell. Idag fant jeg endelig en frukt, som jeg har lett lenge etter. Den er så god! Men i disse tider, pga flom, er det ikke så lett å få tak i visse varer!

Lunsjtid!

Har ikke fått smakt på dem enda, får gjøre det imorgen. Håper de er søte og gode.
Som nevnt tidligere er dette mangelvare og prisen er satt deretter. 160baht pr kg!
Høres kanskje ikke så mye, omregnet til norske (1kr = ca. 5,15b) Men dette er mer enn dobbel pris av hva det vanligvis koster!


Ellers har jeg vært på marked nedi byen, det samme som jeg var på i fjor. Det blir holdt hvert år i desember måned, i sammenheng med kongens fødselsdag 5. desember. Vi tok bare en kort tur, mulig vi tar en tur til. Virket ikke som om det var så mye som fjor da, men litt stas alikevell, spesielt for de yngre. Man finner mange karuseller, hoppeslott og leker beregnet for de yngre. Men det fins også noe for alle aldre; fange småfisk (bildet), dartspill og velkjente "riv ned boksene", for å nevne noe:)

I går kveld var det også måneformørkelse! Vet ikke om dere fikk sett det, da det antageligvis var lyst der borte? Var litt spesielt å se på, men ikke så spennende egentlig. Solformørkelse er litt mer fancy syns jeg, kunne nesten ikke se måneformørkelsen. Prøvde å ta et bilde, men det ble ikke så bra.

1 kommentar:

  1. Koselig å se at du trives^^ Ingen solformørkelse og se på min kant av landet ihvertfall.
    hahah ah du klager på været der nede? stakk du ikke ned for å slippe nordens kalde fare da?=P Nei kose deg masse og kom hel tilbake*klem*

    SvarSlett